KET pakeitimai jau įsigaliojo

Spalio 11 d. Lietuvoje įsigaliojo nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai.

Nuo šiol prieš sukant į dešinę sankryžoje su papildoma žalios rodyklės lentele bei degant raudonam šviesoforo signalui privaloma sustoti. KET 76 punktas suformuluotas taip: „Sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.“
Vairuotojai tokiu pakeitimu nėra patenkinti, tačiau atsargūs, dėmesingi vairuotojai tokioje situacijoje sustodavo ir anksčiau. Senos redakcijos KET taisyklės nurodė, jog žalia rodyklė sukti į dešinę leidžia net ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau privalu duoti kelią kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, nesudaryti jiems pavojaus. Taigi, supratingi ir saugūs vairuotojai, norėdami įsitikinti situacijos saugumu, ir anksčiau turėjo sustoti prieš sankryžą, o ne jau į ją įvažiavę ar netgi važiuodami. Tad triukšmas dėl šio pakeitimo tikriausiai kilo dėl nelabai drausmingų ir nuolat skubančių vairuotojų pasipiktinimo. Iš tiesų šis naujas KET punktas beveik nieko nekeičia ir tėra nedidelis patikslinimas, daugiausiai skirtas tiems, kurie nelabai supranta KET dalį po žodžių „leidžiama sukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui“.
Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą už tokį pažeidimą gali būti skirta bauda nuo 100 iki 200 Lt arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vieno iki šešių mėnesių.
SVARBU! KET punktas nebegalios nuo 2020 m. sausio 1 d., t. y. reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle nebeliks.
Įvažiuojant į eismo žiedą posūkio nereikia
Taip pat įteisinta anksčiau oficialiai nereglamentuota signalų žiedinėje sankryžoje sistema. Iki šiol vairuotojai, įvažiuodami į žiedą, posūkius rodydavo chaotiškai ir dažnai prasilenkdami su KET nurodymu „signalą reikia rodyti taip, kad jis neklaidintų kitų eismo dalyvių“. Posūkio signalo rodymas į kairę ar į dešinę įvažiuojant į žiedinę sankryža iš tiesų gali klaidinti gretima eismo juosta ar iš paskos važiuojančius eismo dalyvius, kurie įjungtą posūkio signalą gali suprasti kaip ketinimą persirikiuoti į gretimą eismo juostą ar ketinimą išvažiuoti iš žiedinės sankryžos. Nuo šiol taisyklėse nurodyta: „Įvažiuojant į žiedinę sankryžą posūkio signalas nerodomas, išvažiuojant – rodomas“.
Dar vienas pakeitimas, pradžiuginęs ne vieną vairuotoją – tai greičio limito greitkeliuose padidinimas. Nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti ne didesniu kaip 120 km/val., nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. – iki 110 km/val. greičiu.
Kiti pakeitimai
Nuo spalio 11 d. įsigaliojo ir kiti KET pakeitimai:
* Maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis nuo šiol gali naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+.
* Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.
* Pėstiesiems įžengti į važiuojamąją dalį leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį bei įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
* Dviratininkai, netrukdydami pėstiesiems, gali važiuoti šaligatviais, tačiau jiems uždrausta važiuoti pėsčiųjų perėja, taip pat draudžiama važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo.
* Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą ir judėdamas per ją, eismo dalyvis privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą, eismo dalyvis visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė. Rekomenduojama, kad per geležinkelio pervažą judančius vaikus iki 12 metų lydėtų suaugęs asmuo (ne jaunesnis kaip 21 metų).
* Vairuotojas privalo pasirūpinti stovinčioje transporto priemonėje esančių gyvūnų saugumu ir užtikrinti, kad jie būtų vežami tokiu būdu, kuris netrukdytų vairuoti, augintinis nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.
Įsigaliojo ir kiti nedideli KET pakeitimai, jais pasidomėti galite svetainėje www.eismas.eu



<- Grįžti į atgal