Elektrėnuose jau galima įkrauti elektromobilį
Pirmosios kelyje įrengtos elektromobilių įkrovimo stotelės atsirado Elektrėnų savivaldybėje, kelyje Vilnius–Kaunas.
Ši vieta pasirinkta ne šiaip sau – pagal naujus Transporto Baltosios knygos (tai ES transporto politiką reguliuojantis dokumentas) reikalavimus, atstumas tarp elektromobilių įkrovimo stotelių turėtų būti 40-45 kilometrai. Beveik toks pat atstumas ir skiria Vilnių ir Kauną nuo Elektrėnų sav. įrengtų stotelių. Suprantama ir miesto simpatija elektromobilizacijai – tai rodo ir Elektrėnų atsiradimo priežastis bei pats miesto pavadinimas.
Pakrauti bateriją neprireiks ir pusvalandžio
Lapkričio 28 d. Elektrėnų savivaldybėje atidarytos dvi greitojo įkrovimo stotelės – Vievyje (šalia stotelės Vilnius–Kaunas) ir Elektrėnuose (šalia kavinės „Šaltinėlis“). Stotelės yra universalios, turi tris skirtingas jungtis. Tai antroji ir trečioji greitojo įkrovimo stotelės Lietuvoje. Elektrinio automobilio bateriją čia galima įkrauti mažiau nei per 30 minučių, tuo tarpu kitose, lėtojo įkrovimo, stotelėse visiškai įkrauti automobilį prireikia 2–5 ar net 8 val. Namuose įkrovimas užtruktų dar ilgiau – 10–12 val. Iš viso Lietuvoje yra tik 17 elektromobilių įkrovimo stotelių: Vilniuje – 8, Kaune – 6, Klaipėdoje – 1, Elektrėnuose ir Vievyje – 2. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus Skirmanto Skrinsko, Lietuvos keliuose iš viso planuojama įrengti apie 20 tokių įkrovimo stotelių, daugiausiai kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda 45–50 km atstumu. Įkrovimas šiose stotelėse – nemokamas.
Elektromobiliai – naudinga aplinkai, tačiau prabanga
„Skirtumo važiuojant dabartiniu elektromobiliu ir dyzeliniu ar benzininiu automobiliu beveik nėra. Vienintelis skirtumas – elektromobilis nuvažiuoja ribotą atstumą“, – teigė Laurynas Jokužis, Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovas. Dažniausiai įkrauta baterija galima nuvažiuoti apie 120 km, naujieji automobiliai „Tesla“ nuvažiuoja iki 400 km, tačiau pastarieji daug brangesni. Šiaip elektromobiliai už iškastinį kurą naudojančius automobilius brangesni apie 30 %. Tačiau nauda didelė. Visų pirma, kelionės tampa daug pigesnės. Antra, elektromobilis neteršia aplinkos, nes jo variklis neišmeta šiltnamio efektą sukeliančių dujų, taip pat nesukelia triukšmo. Trečia, aplinką saugantys žmonės gauna ir tam tikrų privilegijų: didžiuosiuose miestuose elektromobilius galima statyti nemokamai, jais galima važiuoti viešojo transporto juosta. Be to, elektromobiliams netaikomi taršos mokesčiai, o daugumoje šalių yra svarstomos net tam tikros mokesčių lengvatos.
|
<- Grįžti į atgal