Į Elektrėnų gatves išriedėjo dar viena moderni šiukšliavežė

Elektrėniečiai pastebėjo, kad trečiadienį į gatves išvažiavo moderni, nauja 2020 m. gamybos, 3,8 m aukščio šiukšliavežė mašina VOLVO FM 62R su hidromanipuliatoriumi (hidrauliniu krovimo kranu-manipuliatoriumi), sumontuotu ant mašinos važiuoklės rėmo tarp kabinos ir antstato. Tai mašina, kurioje numatyta galimybė sulankstyti manipuliatorių už kabinos bei padėti strėlę ant antstato stogo. Strėlės hidraulinis siekis 10,6 m, keliamoji galia esant pilnam strėlės siekiui 1 300 kg. Manipuliatorius valdomas radijo bangų pultu. Kablys kroviniui kabinti 8 000 kg galios. Kolonos, strėlės, atraminių kojų hidraulinės žarnos, jungtys ir vamzdeliai apsaugoti nuo išorinio pažeidimo.

Į Elektrėnų gatves išriedėjo dar viena moderni šiukšliavežė

Elektrėniečiai pastebėjo, kad trečiadienį į gatves išvažiavo moderni, nauja 2020 m. gamybos, 3,8 m aukščio šiukšliavežė mašina VOLVO FM 62R su hidromanipuliatoriumi (hidrauliniu krovimo kranu-manipuliatoriumi), sumontuotu ant mašinos važiuoklės rėmo tarp kabinos ir antstato. Tai mašina, kurioje numatyta galimybė sulankstyti manipuliatorių už kabinos bei padėti strėlę ant antstato stogo. Strėlės hidraulinis siekis 10,6 m, keliamoji galia esant pilnam strėlės siekiui 1 300 kg. Manipuliatorius valdomas radijo bangų pultu. Kablys kroviniui kabinti 8 000 kg galios. Kolonos, strėlės, atraminių kojų hidraulinės žarnos, jungtys ir vamzdeliai apsaugoti nuo išorinio pažeidimo.

Apie tai, kuo ypatinga ši šiukšliavežė, apie naujai įrengtas komunalinių ir rūšiuojamų atliekų pusiau požeminių konteinerių aikšteles ir pačius konteinerius, kalbėjausi su Elektrėnų komunalinio ūkio direktoriumi infrastruktūrai Vytu BARZDAIČIU.

Labai džaugiamės, kad nusipirkome šią mašiną, tai ėjimas į priekį. Norėdami būti pažangiu miestu, turime neatsilikti ir nuolat investuoti į naujas technologijas. Atsinaujinančią Elektrėnų infrastruktūrą turi aptarnauti moderni ir funkcionali technika. Tvarkingas miestas privalo būti ne tik gražus, bet ir švarus, todėl ši įranga tikrai pravers siekiant tokio tikslo.

Pasak direktoriaus, vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių šios technikos pasirinkimą, yra jos funkcionalumas – tikimasi, kad šis automobilis atliks dviejų ar net trijų automobilių darbą. Ši sunkiasvorė mašina gali surinkti konteineryje esamas atliekas, jas supresuoti ir transportuoti. Tai tobula priemonė išvežti šiukšles ne tik iš senųjų konteinerių, kurių greitu laiku nebeliks, bet ir iš naujų pusiau požeminių atliekų konteinerių.

Papasakokite išsamiau apie jau įrengtas ir dar tik planuojamas įrengti modernių atliekų surinkimo aikšteles.

Mūsų savivaldybėje modernių atliekų surinkimo aikštelių šiuo metu yra įrengta 50, kiekvienoje jų – po 4 konteinerius: 42 Elektrėnuose ir 8 Vievyje. Dar planuojama įrengti papildomai 13 aikštelių, po kelias Kietaviškėse, Pakalniškėse, Bijūnuose, Vievyje. Todėl antroji šiukšliavežė buvo būtina, nes visas krūvis buvo tekęs vienai šiukšliavežei, sugedus ir sutrikus išvežimams, būtų laikinai stabdomas šiukšlių išvežimas iš kiemų. Elektrėnų miesto gyventojai jau gali mesti atliekas į kai kuriuos naujai įrengtus konteinerius. Senieji komunalinių atliekų konteineriai bus išvežami palaipsniui. Rūšiuojamų atliekų konteineriai (varpeliai) taip pat bus išvežami palaipsniui. Kol jie stovės, į juos atliekas bus galima dėti. Čia kalbame apie namų kiemuose konteinerius, prie įstaigų liks senieji konteineriai.

Prie naujai įrengtų aikštelių jau statomi ženklai, nurodantys, kuriuo laiku nebus galima prie aikštelių parkuoti automobilių, kad būtų galima netrukdomai išvežti atliekas. Naujoji šiukšliavežė turi privažiuoti prie konteinerio labai tiksliai, kad kokybiškai išimtų konteinerių turinį. Tokie konteineriai yra aptarnaujami greičiau, lengviau, patogiau ir pigiau – reikalauja mažiau sąnaudų.

Pasitaiko, kad gyventojai reiškia nepasitenkinimą diegiama naujove. Ar nenutiko taip ir diegiant modernius konteinerius? Kuo jie pranašesni už kubinius viršžeminius konteinerius ir varpelius?

Pusiau požeminiai atliekų konteineriai visomis savybėmis lenkia senuosius. Didžioji pusiau požeminių konteinerių dalis yra po žeme – jie yra įkasti 1,6–1,9 metrų gylyje. Tokiame gylyje vyrauja 6–7 laipsnių temperatūra – tai apsaugo nuo atliekų skleidžiamo blogo kvapo. Įkastų pusiau požeminių konteinerių talpa yra labai didelė, o virš žemės esanti dalis neužima daug vietos, tad sutaupoma erdvės. Tai gerina ir miesto estetinį miesto kraštovaizdį. Vienas pusiau požeminis konteineris yra 5 kartus talpesnis nei įprastas. Taigi viena keturių pusiau požeminių konteinerių aikštelė pakeičia 20 paprastų antžeminių konteinerių. Dėl didelės pusiau požeminių konteinerių talpos, juos aptarnaujančios šiukšliavežės užtrunka žymiai trumpiau, todėl sumažėja oro taršos ir triukšmo. Pusiau požeminių konteinerių aikštelės patogesnės, nes jose įrengtos vietos rūšiavimui. Vienoje aikštelėje į atskirus konteinerius galime išmesti popieriaus, stiklo, plastiko ir mišrias komunalines atliekas. Vienų konteinerių vidinio maišo audinys yra dvigubas, tankiai pintas, kitų – trigubas, su guma, tad jį sunku suplėšyti. Kai dedame šiukšles, nematome, kas viduje, kaip būdavo su kubiniais viršžeminiais konteineriais. Pusiau požeminiai konteineriai gali apsaugoti nuo paukščių, gyvūnų ar benamių patekimo į konteinerį. Mažesni konteinerių aptarnavimo kaštai leidžia sutaupyti lėšų.

Ar mes mokame rūšiuoti?

Mūsų gyventojai sąmoningėja, neatsilieka nuo kitų savivaldybių. Bet kai ką norėčiau patarti: į naujus konteinerius metant nesulankstytas pakuotes ar dėžes, atliekų vežėjai gali nespėti ištuštinti staiga užpildytų konteinerių, dėl to jie bus perpildyti, o aikštelėse didės nešvara; niekada į konteinerius nemeskite sunkių ir aštrių atliekų, pavyzdžiui, lakštinio stiklo – tokie daiktai gali suplėšyti maišą; nemeskite atliekų, nuo kurių jie galėtų užsidegti; prie konteinerių nepalikite atliekų. Neužstatykite konteinerių automobiliais – tokiu atveju neįmanoma ištuštinti konteinerių, tad atliekos lieka konteineriuose.

Skatiname žmones kuo labiau išrūšiuoti atliekas ir taip tausoti mūsų aplinką. Pirminis rūšiavimas, atliekamas pačių gyventojų, yra pats efektyviausias. Paskui iš sumaišytų atliekų ištraukti tokias, kurias galima perdirbti, ir jas išrūšiuoti yra pakankamai sudėtinga. Kai žmonės iš pat pradžių išrūšiuoja plastiką, popierių, stiklą, maistą – atliekos būna žymiai tvarkingesnės

Kokių turėtumėte pastabų gyventojams dėl gabaritinių atliekų?

Į konteinerius nemeskite ir šalia nepalikite stambių gabaritų atliekų, tokių kaip statybinės atliekos, padangos ir kitų. Elektrėnų savivaldybės gyventojai didelių gabaritų atliekas gali pristatyti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę. Tam tikrą kiekį atliekų gyventojai gali atvežti nemokamai.

V. Barzdaitis pasidžiaugė dar vienu planuojamu projektu – surinkti stambiagabaritines atliekas iš gyventojų, nustačius jiems išvežimo datas. Šiuo metu jau yra išsiųsti pasiūlymai seniūnijų seniūnams, vyksta apklausos, laukiama atsiųstų užpildytų paraiškų apie tai, ar seniūnijos sutinka dalyvauti šiame projekte. Tuomet seniūnijos pateiktų sąrašus su gyventojų, kurie turi stambiagabaritinių atliekų, adresais. Pagal nustatytas datas iš EKŪ atvyktų transportas tiesiai į kiemus ir surinktų stambiagabarites atliekas. Pasitaiko gyventojų, kurie palieka stambias atliekas prie konteinerių, motyvuodami tuo, kad neturi kaip išvežti į Elektrėnų stambiagabaričių aikštelę, bet kažkaip atsivežė, pvz. baldus…

Kaip visa tai vyks?

Pavyzdžiui, Elektrėnuose bus numatyta, kad tokio daugiabučio kime tokiomis dienomis bus surenkamos stambiagabaritinės atliekos, tas pats ir Vievyje, kad nereiktų komunalinio darbuotojams važinėti bet kada ir rankioti gyventojų paliktas (dažniausiai prie konteinerių) stambiąsias atliekas. UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“ paviešins grafiką, kada tokios atliekos bus surenkamos ir iš vakaro jas bus galima išnešti į numatytą vietą.

Ir tradicinis klausimas: kokie ateities planai?

Dar svarbu pusiau požeminių konteinerių elektroninis užsipildymo nuskaitymas, tikiuosi, kad kada nors ir tai įgyvendinsime. Tai tokia technologija, kuomet ryte vadybininkė, įsivedusi tam tikrą programą, matytų, kurie konteineriai užsipildę, o kurie dar ne. Tai sutaupytų išlaidas, laiką, būtų labai funkcionalu. Vairuotojams planšetėse būtų suprogramuota programa, kurioje viskas atsispindi – kokiu maršrutu važiuoti, kurie konteineriai užpildyti ir pan. Tokiomis programomis jau naudojamasi Vilniuje, Jonavoje.

Tad būkime supratingi, gerbkime vieni kitų darbą. Juk švariame mieste ir gyventi maloniau. Kiekvienas norime gyventi tvarkingame, moderniame mieste. Bet tai priklauso nuo mūsų visų pastangų.

Dėkoju už pokalbį.

Kalbino Silvija BIELSKIENĖ



<- Grįžti į atgal