Šviesoforas – vieniems prakeiksmas, kitiems išsigelbėjimas

Taikos ir Draugystės gatvių sankryžoje mirksintis šviesoforas šiandien kelia dvejopus jausmus.

Viena vertus, jis užtikrina didesnį eismo dalyvių saugumą. Antra vertus, neretai stovėdamas tuščioje gatvėje ir laukdamas žalio šviesos signalo, pasijunti kvailai. Tad nenuostabu, kad Elektrėnų gyventojai – tiek vairuotojai, tiek pėstieji – šviesoforo atžvilgiu susiskirstę į dvi barikadų puses.

Užfiksuoti ir šiurkštūs pažeidimai

Prieš beveik trejus metus Elektrėnų savivaldybės meras Kęstutis Vaitukaitis, girdamas policijos pareigūnus už puikius darbo rezultatus bei ištirtas bylas, nepamiršo pasidžiaugti ir bendro darbo vaisiais. „Gatvėse įrengti kalneliai, drausminantys greičio mėgėjus, o šviesoforas, kuris netrukus bus pastatytas Taikos ir Draugystės gatvių sankryžoje, gal ir nelabai patiks vairuojantiems žmonėms, tačiau prisidės formuojant gerą miesto įvaizdį, o besimokantiems vairuoti bus puiki praktinė pamoka, kaip važiuoti reguliuojamose sankryžose“, – tuomet sakė meras.
Vis dėlto, naršant po Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato internetinio puslapio archyvus, nuotaika subjursta perskaičius 2014 m. gruodžio 22 dieną pateiktą informaciją pavadinimu „Elektrėnuose vaizdo stebėjimo kameros užfiksavo šiurkščius Kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai vairuotojai nereagavo į degantį raudoną šviesoforo signalą“. Viešoje policijos ataskaitoje skelbiama, kad 2014 m. gruodžio 18 d. apie 17 val. Vilniaus apskrities vyriausiojo PK patruliai, patruliuodami Elektrėnuose, šviesoforu reguliuojamoje Taikos ir Draugystės gatvių sankryžoje pastebėjo sugedusį automobilį su įjungtais avariniais šviesos signalais. Kadangi ši transporto priemonė trukdė eismui, pareigūnai nusprendė nustumti automobilį į artimiausią aikštelę. Bestumiant sugedusį automobilį, įsijungė geltonas ir netrukus raudonas šviesoforo signalai, tačiau tai skubančių automobilių nesustabdė.
Paprašytas pakomentuoti šį ir panašius incidentus, Elektrėnų PK viršininkas Andžejus Grudinskis sakė, kad šviesoforas minėtoje sankryžoje neabejotinai reikalingas, o dėl pasitaikančių pažeidimų kaltino nedrausmingus ar galbūt prie reguliuojamos sankryžos dar nespėjusius priprasti vairuotojus. Policijos pareigūnas taip pat priminė, kad eismo taisyklių pažeidimu laikomas važiavimas degant ne tik raudonam, bet ir geltonam šviesoforo signalui. Pasak jo, dabar pasitaiko tokių vairuotojų, kurie sučiupti labai stebisi ir bando visaip įrodyti, neva jie nekalti.
„Aišku, nakties metu, kai eismas sankryžoje beveik nevyksta, šviesoforas gal ir nelabai reikalingas, užtektų ir nereguliuojamos sankryžos, – svarstė A. Grudinskis, – todėl artimiausiu metu šią problemą bandysime išspręsti“.

Neužtenka kantrybės

Taikos gatvėje gyvenantis ir pro savo namų langus kasdien sankryžą matantis 44-erių A. Z. skundėsi, kad problemų kelia ne pats šviesoforas, o laikas, skiriamas pėstiesiems pereiti per gatvę. Jo tiesiog per mažai. „Sykį mačiau močiutę, kuri tesuspėjo pasiekti saugumo salelę, o tada vėl užsidegė raudona, – pasakojo Elektrėnų gyventojas, – man ir pačiam tai sukelia nepatogumų, pavyzdžiui, jeigu tenka eiti link baseino, tuomet turiu pereiti dvi gatves. Vieną dar spėju perbėgti, bet tuomet vėl turiu laukti žalio signalo, kad galėčiau perbėgti ir kitą.“
Tačiau ne visi pėstieji turi tiek kantrybės, kiek prieš tai kalbėjęs vyras. Štai Sodų gatvėje gyvenantis trisdešimtmetis V. V. pasakojo, kad jam užtena pasižiūrėti į abi puses, ir jeigu tuo metu automobilių nėra, sankryžą pereina net ir degant raudonam signalui. Paklaustas, ar nebijo būti sučiuptas, pašnekovas sakė: „Tikrai nebijau. Atsargesni gal tik pagyvenę žmonės, o jaunimas ne tik eina per raudoną, bet ir dažnai kerta gatvę toje vietoje, kur nėra pėsčiųjų perėjos. Ne kartą tai mačiau.“ Šį faktą patvirtino ir Elektrėnų PK viršininkas A. Grudinskis. Pasak jo, tokių pažeidėjų į pareigūnų rankas pakliūna po kelis per savaitę.

Sunkumai dėl „Stop“ ženklo

Ypač nepatenkinti Draugystės gatvės 18 namo gyventojai. Gal ne tiek dėl sankryžos, kiek dėl šalia išvažiavimo iš daugiabučio kiemo stovinčio „Stop“ ženklo. Situaciją pakomentavo šiame name gyvenantis 34-erių E. G.: „Prieš išvažiuodamas iš kiemo, visada privalau sustoti prie „Stop“ linijos, iš kur nematau, ar kitiems eismo dalyviams dega žalia šviesa, ar dar ne. Pasitaiko atvejų, kai jau pradėdamas važiuoti pamatau, kad ir kiti pradėjo važiuoti. Aišku, yra tolerantiškų vairuotojų, kurie praleidžia, bet visada pagalvoju – o kas, jei kuris ims ir nepraleis. Įvykus susidūrimui kaltas liksiu aš. Todėl kartais tenka tikrai ilgokai laukti, kol pagaliau išvažiuoju iš kiemo. Gal tik į kiemą įvažiuoti lengviau.“

Tėvai ir pensininkai – už

Gatvėje pakalbintas 35-erių K. L. džiaugėsi mieste atsiradusiu šviesoforu ir sakė, kad tokių šviesoforų galėtų būti ir daugiau, ypač šalia prekybos centrų ar kitų judrių miesto vietų. „Aišku, pats vairuoju jau daugiau kaip dvidešimt metų, ir ta sankryža mane erzina, bet žinodamas, kad vairavimo kultūra Lietuvoje nėra aukšto lygio, esu dviem šimtais procentų už šviesoforą, kuris sulėtina eismą, tokiu būdu apsaugodamas apsipirkti ar tiesiog pasivaikščioti einančius senukus ar mamas su vaikais“, – sakė respondentas, pats auginantis mažametę dukrą.
Tokios pačios nuomonės ir Sodų gatvėje gyvenanti pensininkė. Anot jos, vairuotojai dažnai nemandagūs, įžūliai užvažiuoja ant bešviesoforių perėjų, būna, garso signalu net paragina pėsčiuosius. „Pamenu, drauge su anūke ėjome per perėją, esančią netoli „Camelijos“. Vienas vairuotojas sustojo, o kitas pralėkė prieš pat nosį nė nesumažinęs greičio. Gerai, kad savo anūkę laikiau už rankos ir spėjau laiku timptelti atgal. Kitaip galėjo įvykti didelė nelaimė“, – nemalonia patirtimi dalijosi senolė.

Aivaras Veiknys



<- Grįžti į atgal