Kelininkai žiemai pasiruošę

Spalio 23 d. Pakruojo rajone (Šiaulių apskr.) surengta tradicinė kelininkų ir žiniasklaidos atstovų spaudos konferencija. Joje dalyvavo VĮ „Automagistralė“ direktorius Vladislovas Molis bei jo pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius. Renginio tikslas – informuoti, kad kelininkai žiemai pasiruošę, bei pasiūlyti masinėms informacinėms priemonėms toliau glaudžiai bendradarbiauti. Beje, atlikdami rengėjų pateiktas užduotis žurnalistai pasitikrino žinias ir vairavimo įgūdžius.

Artėjančiam žiemos sezonui pasiruošta

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Skirmantas Skrinskas informavo, kad šiuo metu sandėliuose yra apie 46,2 tūkst. tonų druskos (natrio chlorido – NaCl) ir 35 tūkst. m³ druskos-smėlio mišinio, t. y. sukaupta atsargų maždaug 9 darbo savaitėms, be to, žiemai paruošti 55 natrio chlorido ir 36 to mišinio sandėliai (per žiemos sezoną išberiama 80-85 tūkst. t NaCl).
Anot S. Skrinsko, vienas automobilinis barstytuvas (8-9 tonos druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio. Vieno tokio reiso kaina – iki 3000 Lt. Vieną kartą šitaip sutvarkyti visus magistralinius, krašto ir rajoninių kelių pavojingus ruožus kainuoja apie 1 mln. Lt (290 tūkst. eurų), todėl vairuotojams reikia įsisąmoninti artėjančio laikmečio realijas: kokia puiki bebūtų kelių priežiūra ir kiek daug technikos sningant bei pustant bedirbtų keliuose, eismo sąlygos vis vien bus prastos, kadangi gamta už žmogų stipresnė; kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, nes tam reikia laiko: magistraliniams keliams – 3 valandų, krašto – 4 val.; dauguma rajoninių kelių šitaip pasirūpinama tik sutvarkius pagrindines transporto arterijas, beje, stipriai pūgai ilgai užtrunkant dalis kelių gali būti visiškai nuvalomi maždaug per 2 dienas pasibaigus pustymui.
Kiti LAKD atstovai konstatavo, jog lyginant su praėjusia žiema priežiūros lygiai ir tvarka nesikeis, o visa aktuali informacija rūpimais klausimais yra interneto svetainėje www.eismoinfo.lt.

Akcentavo saugaus eismo svarbą

Renginio metu pakalbinome VĮ ,,Automagistralė“ vadovus. V. Molis akcentavo: įmonės tikslas – kad prižiūrimuose keliuose A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir A2 Vilnius–Panevėžys nežūtų nė vienas žmogus. Tuo tarpu kalbėdamas apie minėtos magistralės A1 beveik 30 km ruožą, nusidriekusį Elektrėnų savivaldybės teritorija, M. Rinkevičius pateikė šios atkarpos statistiką ir pasidžiaugė, kad žuvusiųjų skaičius nuo 2011 metų nuosekliai mažėjo, šįmet nežuvo nė vienas žmogus.
Kas be ko, direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai įvardijo ir pagrindines eismo dalyvių žuvimo problemas. Kaip pažymėjo, visos skaudžios avarijos įvyksta vairuotojams nesilaikant saugaus greičio, atstumo, pėstiesiems, ypač neblaiviems, neatsargiai išėjus į važiuojamąją kelio dalį. Pašnekovas akcentavo atšvaitų svarbą, būtent jie tamsoje gali išgelbėti žmonių gyvybes.

Patarė vairuotojams nerizikuoti

Kadangi artėja Visų šventųjų diena bei Vėlinės (Ilgės), dešimtys tūkstančių automobilių tuo laiku bus kelyje, mat daugelis lankys giminaičių, pažįstamų, draugų kapus. Anot abiejų pašnekovų, kelininkus ypač neramina tai, kad vos atėjus permainingam rudeniui ir stojus nepastoviems orams iš kiemų bei garažų išvažiuoja daug nepatyrusių vairuotojų, galinčių sukelti skaudžių eismo įvykių. Kaip rodo ilgametė patirtis, kasmet šiuo laiku, ypač tamsiu paros metu, avarijų skaičius padidėja. Daugumai Lietuvos gyventojų yra garbės reikalas aplankyti artimųjų palaidojimo vietas, todėl jie neretai važiuoja ir techniškai netvarkingais automobiliais. To pasekmė – kasmet per lapkričio laisvadienius šalyje žūsta vidutiniškai po vieną žmogų, dar keli yra sužalojami.
„Nūnai vairavimo įpročius būtina keisti į žiemiškus, kadangi tapti tragiško eismo įvykio kaltininku nesunku, – kalbantis reziumavo V. Molis. – Rezultatai dažnai būna liūdni, todėl pirmiausia reikia pradėti nuo savęs bei mašinos paruošimo, o kelionę verta planuoti galbūt ilgiau, bet išvykos tikslą pasiekti saugiau.“

Romualdas Černeckis



<- Grįžti į atgal

Daugiau nuotraukų