Sąskaitos faktūros už renovacijos darbus gyventojams nebus išrašomos

Vyriausybė patikslino Mokesčiams apskaičiuoti naudojamų apskaitos duomenų išrašymo ir pripažinimo taisykles ir nustatė, kad gyventojams pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sąskaitos faktūros už atliktus daugiabučių renovacijos darbus nebus išrašomos.

„Ši žinia labai svarbi visiems daugiabučių renovacijos proceso dalyviams. Tai reiškia, kad už atliktus daugiabučių renovacijos darbus rangovams bus apmokama pagal atliktų darbų priėmimo-perdavimo aktus. PVM sąskaitos faktūros gyventojams nebus išrašomos ir bus išvengta papildomos administracinės naštos“, – sakė aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.
Daugiabučio modernizavimo darbų užsakovas yra namo butų ir kitų patalpų savininkai, o renovacijos projekto administratoriai, atstovaujantys šiems savininkams, veikia kaip atsiskleidę tarpininkai. Todėl administratorius neturi nei pats gauti, nei išrašyti PVM sąskaitų faktūrų už statybos darbus, atliktus renovuojant daugiabutį.
PVM sąskaitos faktūros turės būti išrašomos tik tuo atveju, jei buto ar kitos renovuojamo daugiabučio patalpos savininkas yra PVM mokėtojas. Jei rangovas statybos darbus parduoda apmokestinamiesiems asmenims PVM mokėtojams, už tokius statybos darbus PVM apskaičiuoti ir sumokėti turi statybos darbų pirkėjas.
Siekdami palengvinti atliktų renovacijos darbų įforminimo procedūras rangovams ir administratoriams, Aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamento specialistai skelbia pavyzdines priedo prie statybos rangos darbų priėmimo-perdavimo akto formas. Jos pildomos jei daugiabutyje yra vykdančių ūkinę veiklą PVM mokėtojų.

Olga Važnevičienė, LR Aplinkos ministerija



<- Grįžti į atgal