Kada mokiniams pamokos per trumpos?

Mokykla, kurioje mums gerai žinomais metodais mokiniai įgyja žinių, gyvuoja ne vieną dešimtmetį. Tai suolai eilėmis, mokytojas, knyga, lenta. Taip mokėsi dabartiniai seneliai, tėvai, taip žinių siekia ir mokiniai. Aišku, XXI amžiuje mokykla nebeįsivaizduojama be kompiuterio, išmaniosios lentos, vaizdo projektoriaus. Tai jau įprasta. Kai prieš keletą metų Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje buvo atidaryta gamtos laboratorija, muzikos studija, treniruoklių salė, gimnazijos bendruomenė džiūgavo. Pasirodo, gimnazistams dabar to nepakanka.

Kadangi mokinių ir mokytojų, administracijos norai didesni nei galimybės moderniai mokytis mokykloje, ne viena gimnazistų grupė važiavo mokytis į  Koperniko mokslo centrą (muziejų), esantį Varšuvoje. Šiame centre ekspozicijos suskirstytos temomis: civilizacijos šaknys, buzz (vaikams iki 6 metų), Re: karta (patariama lankytojams nuo 14 metų), žmogus ir aplinka, šviesos zona, judesys, planetariumas. Mokiniams sudarytos sąlygos pajausti, pamatyti, paliesti, išgirsti įvairiausius gamtos reiškinius.
Prieš pusmetį (praėjusiais mokslo metais) gimnazijos direktorius E. Kontrimas užsakė tris pamokas Koperniko mokslo centre, todėl gamtos mokslais besidomintys 1–4 klasių mokiniai spalio 11–12 dienomis išvyko į Varšuvą mokytis fizikos, biologijos, chemijos. Fizikai turėjo galimybę eksperimentuoti su skystu azotu, biologai skverbėsi į žmogaus akimi nematomą ląstelių pasaulį, chemikai tyrinėjo polimero savybes. Itin moderniose laboratorijose mokiniai galėjo eksperimentuoti, skverbtis į paslapčių kupiną gamtos pasaulį. Būtent čia sunkios ir ne visiems patinkančios fizikos, chemijos, biologijos pamokos buvo per trumpos. Mokiniai norėjo mokytis! Ar dažnai mokytojams tenka išgirsti, kad mokiniai aimanuotų dėl per greitai prabėgusių 45 minučių ir norėtų papildomos pamokos? Nedažnai.
Mokykloje dirbu daugiau nei dvidešimt metų, bet mokiniai nė karto nepaprašė palikti po pamokų arba dar vienos ir dar vienos pamokos... Šiuolaikinis mokytojas stengiasi visaip: suolus išdėsto ratu, kviečia į pamokas svečių, taiko IT, naudoja aktyviuosius metodus, sukuria netradicinių užduočių, keičia edukacines erdves... Bet mokiniai labiau laukia skambučio iš pamokos nei skambučio į pamoką.
Kad pamokos baigtųsi per greitai, mokykloje trūksta modernių klasių ir daug daug šiuolaikinių priemonių, apie kurias, deja, šiandien mokytojas tik svajoja... Todėl džiugu, kad gimnazijos direktoriaus iniciatyva, parėmus mokinių tėvams, mokytojų lydimi 28 mokiniai dalyvavo per trumpose, bet labai turiningose fizikos, chemijos ir biologijos pamokose Koperniko mokslo centre.

Danutė Liutkevičienė



<- Grįžti į atgal

Daugiau nuotraukų